joi, 25 octombrie 2012

Inscrieri pentru programul "Mai presus de educatie" 4-7 ani

Au inceput inscrierile pentru 2 grupe, categoria 4-7 ani: sambata 03.11.2012, ora 11.00 si miercuri 07.11.2012, ora 18.30!
Grupele se formeaza din maxim10 persoane. Programul este structurat pe 10 şedinţe, întâlnirile au  loc o dată pe săptămână cu o durata de  50-60 minute.
Cost: 25 Ron/intalnire
Principalele obiective:
 -dezvoltarea abilitatilor sociale;
- dezvoltarea inteligentei emotionale;
- socializarea;
- dezvoltarea capacitatii de exprimare a gandurilor si sentimentelor;
- dezvoltarea creativităţii, a expresivităţii, verbale şi nonverbale, a spontaneităţii copilului;
- învingerea timidităţii;
- încurajarea exprimării  curiozităţilor, a ideilor personale într-o maniera asertivă;
- formarea deprinderilor de a lucra în echipă;
- dezvoltarea coeziunii şi dinamicii de grup;

Instrumente de lucru: jocul, dansul, miscarea, jocul de rol, desenul, modelajul, povestirea.
Traineri: Aura Ignat
               Alice Nedelcu





 Ce este dezvoltarea personala?
 Grupul de dezvoltare si optimizare personala poate fi definit ca o „intalnire existenta intre oameni”(Zinker)ce permite fiecaruia sa se autodescopere si sa se autocreez eprin intalnirea cu celalalt. Procesul cunoasterii de sine si al dezvoltarii personale se desfasoara cu succes in cadrul grupului in care persoanele participante se simt in siguranta, traiesc sentimentul acceptarii neconditionate si pe cel al increderii, al pastrarii confidentialitatii.
Grupul de dezvoltare personala este in acord cu trebuintele dominante ale copilului prescolar: nevoia de comunicare, de interactiune, de relationare personala cu cei de aceeasi varsta , de cunoastere a propriei persoane.Trairea unor stari afective pozitive, sentimentul unitatii cu ceilalti membii ai grupului sporesc curiozitatea si dorinta de implicare in trairea de noi experiente. Si aceasta este cu atat mai puternica atunci cand satisface si nevoia de comunicare cu copii de aceeasi varsta, de confirmare si stimulare in grup a asertivitatii, a importantei personale pentru ceilalti, a recunoasterii capacitatilor personale si a resurselor de care dispune fiecare. De asemenea grupul ofera posibilitatea de a adopta si experimenta noi atitudini, conduite si comportamente, fara teama de risc. In felul acesta, copilul devine propriul sau creator. El invata sa relationeze cu ceilalti, sa comunice. Isi formeaza disponibilitatea de a primi si oferi ajutor, fapt urmat de cresterea autostimei.
Tehnicile expresive folosite (miscarea, dansul, desenul,colajul,jocul de rol) raspund nevoii de actiune, de concret si mai ales trebuintei de joc si de miscare a copilului. Ele ii creaza copilului impresia ca vine sa se joace. Motivatia pentru joc, deosebit de pregnanta la varsta copilariei, creste gradul de participare autentica a copiilor la acest proces, beneficiul putand fi in multe situatii maximal.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu